hellosystemout@gmail.com

Programozni mentem

Programozni mentem

Az első nap

2018. november 03. - Retrurn

Kurva érdekes, hogy az ember lánya itt van 30 évesen, a life achievement listáján ott van ovitól kezdve munkahelyi minden szar, mikor egy új társaságba kell belépnie, és mégis, jobban izgultam itt az első nap előtt, mint ever, holott minden eddiginél érettebb és tapasztaltabb vagyok mint múlt énem, arról nem is beszélve, hogy ez sosem okozott gondot. Elbaszott egy dolog.

Negyed órával hamarabb érkeztem, túlzásnak is éreztem magamat, majd mikor ráfordultam a sulira, ezt máris felülírta a látvány. Külső szemlélők lényegében egy csapat lázadásra készülő szekta fondorlatos tervének utolsó simításainak gondolhatta azt a gyülekezetet, amit a csoporttársaim kb. 10 tagja alkotott egy hatalmas körben állva, várva, hogy bemehessenek/bemehessünk. Két szónyi szocializációt tudtam meríteni ebből a levesből, mert érkeztemre egyből megnyílt a kapu (coincidence? I think not) és a tanár beinvitálta az embergulyát. Szótlanul meneteltünk fel libasorban a lépcsőn a teremig.

A teremben négy sor volt, gyorsan kellett kalkulálni, hova is determinálom magam majd' fél évig.

calculate.gif

Kijött belőlem a gyerek és jelezte is gyorsan, hogy első sorba ülni azért vad dolog lenne, ezzel egyidejűleg reflektált a nagylány énem, hogy utolsóba se kell bujdokolni, meg amúgy sem fogok látni. Akkor legyen a második, és sor közepe, gyakorlatilag beültem az epicentrumba....tabzs. A munkahelyem révén megtapasztaltam, hogy sorsfordító, hogy ki mellett ülsz, noha ezt nem igazán tudod tudatosan befolyásolni, bízol a jóistenben, karmában, embertársaidban, ki miben, hite szerint. (Ez nem ilyen női szófosás, a későbbiekben számomra lényeges lesz az ülési faszság, ezért a részletesség).

Itt egy számomra borzasztó kínos bő öt percet éltem át, mikor leültünk és vártuk, hogy jöjjön valaki. Indokolatlan és kényszeres telefonnyomogatás, várakozás, síri csend, pár lebegve hömpölygő ördögszekér hiányzott igazán a hangulat akkurátus átéléséhez, mígnem megváltóként befutott a házigazda részleg.

Tudom, hogy ez nem fog jól hangzani, de sajnos egyből kritikával kell illetnem az iskolát.
Tudnivaló, 25-en vagyunk. Úgy gondolom, hogy ez a létszám már magas ahhoz, hogy az emberbe ne legyen minimális feszengés, 24 idegennel körülötted kevésbé közvetlenebb a légkör, mint egy kisebb csoportnál, kevésbé tudod elengedni magad. Szerintem nagyon fontos lenne az, hogy a jövőbeli hatékonyságért és a kellemes hangulatért az egyén saját komfortzónáját egy idegen társaságban kiterjesszék (vagy egyáltalán létrehozzák). Ez itt semennyire nem valósult meg.
A klasszikus mindenki álljon fel és mutatkozzon be zajlott le, aminek lássuk be, ritkán van igazán értelme, noha tény, hogy szerintem se lehet kihagyni (merhátha!). De úgyse fogsz emlékezni semmire, pláne, hogy az izgulósok nem is figyelnek, mert készülnek a saját körükre. Tetézte a helyzetet, hogy egy csendes lány kezdte a party-t, ezzel akarva akaratlanul ő adta azt az etalont, amit a többi ember követni fog, hogy mit is kell mondani. Ami annyi volt, hogy "Sziasztok, Kovács Magdi vagyok, itt végeztem, ezzel foglalkoztam, szeretnék programozni."

ty.gif

Max fél perces monológ, 2 mp-es szünetekkel, 24 idegentől. 15 perc alatt annyi információ, hogy azt az agy nem tudja tárolni, pláne, ha ilyen full sablon a dolog. Nem kell hobbi pszichológusnak se lenni szerintem ahhoz, hogy az ember tudja, ez halottnak a puszi. És mégis.....ennyi volt a "csapatépítő". A tanár még egy kisebb beszédet mondott a buzdítás jegyében és már el is kezdtük venni az operátorokat.
Ez szerintem borzasztó rossz struktúra, ami szintén később kihat a hatékonysági faktorra.

A napokban olvastam, hogy zöld rókáéknál az első napot végig csapatépítésre szánták, amit egy kibaszott szakember végzett ráadásul, szóval megnyugodtam, hogy erre bizony figyelmet kell fordítani. Vagy legalábbis kellene. Kellett volna. Én magamon érzem ennek a hátrányát most is, hogy a képzés harmadán túl vagyunk.

Nem lehetetlen természetesen enélkül elvégezni, nem ez lesz az Ahilles ína annak, hogy programozó válik belőled végül vagy sem, de hát ki akar úgy rajthoz állni egy futóversenyen, hogy nincs rajta futócipő? Szerintem a szocializálódás alapját, hogy egy kötetlen légkör alakulhasson ki, ahol az oktatás hatékonysága is gördülékenyebben tud alakulni, az iskolának kell letennie és nem átadni a diákok kezébe, mert ha nincs 2-3 nagyobb hangú extrovertált, akkor azt ott baszhatja meg a ló, ahol van.

A bejegyzés trackback címe:

https://systemoutprintln.blog.hu/api/trackback/id/tr4414341917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

falsepositive 2018.11.16. 18:55:43

Tetszik a stílusod,jól írsz nem az a karótnyelt szarság amit mindenhol lehet olvasni. A cipőnk hasonló,azon kívül hogy az enyém 46-os. Tele a bré a mostani melómmal,uncsi,dead end job plusz emellé én a tanulatlan parasztok táborát erősítem - viszont a langyos fos melót kicsivel átlag feletti fillérért kurvára unom. Én még pina vagyok lépni,tudod ,mindig kreálok magamnak valami mumust amiért nem , legyen ez a budapesti albérletárak(na nem mintha Kecsó olyan olcsó lenne,de legalább egy lepra város cserébe:)),a jajamekibefogoksütnihanemjönbe vagy akár anyuka intelmei a "mindenhol ugyanez van kisfiam mint a csillagnál" mantra. Codeberry kulcsszóval jöttem ide, követlek mint egy árnyék. BTW melyik a harmadik suli?

Retrurn 2018.11.20. 17:13:13

Üdvözlet, falsepositive!
Köszönöm a visszacsatolást. Húha, akkor az nagy lépés lenne valóban, hogy még várost is váltanál, sok sikert a végcél megtalálásához, mindenesetre amíg malmozol magadban és ilyen suliban fondorlatoskodsz, szerintem mindenképp kezdj megismerkedni vele, ha még nem tetted volna. Erre a már említett SanFranciscoból jöttem-et ajánlom csuklóból, de van sok egyéb oldal (SoloLearn, Udemy....).
A suli nevét fairplay okokból nem szeretném még nevén nevezni, mert úgy érzem inkább negatív reklám még az írásom számukra, amik a személyes véleményeimből születik és nem feltétlen kőbe vésett, objektív dolog, amit a másik 24 ember is érez.
Ha van kérdésed, bátran keress, megnézzük tudok-e segíteni.
süti beállítások módosítása