hellosystemout@gmail.com

Programozni mentem

Programozni mentem

Green Fox, here I comes.....oh, wait!

2018. október 15. - Retrurn

A Green Fox (továbbiakban GF) ELSŐ felvételi lépcsője (miután beadtad a jelentkezésed és a hozzátartozó alapadatokat) az automatizált videóinterjú.
Aki ezt baszdmeg kitalálta.....

A GF teljes körű tájékoztatást ad róla, hogy ez mégis mi a fasz és hogyan is működik, pár próbát csinálhatsz is. Én speciel hosszú percekig pakolgattam a laptop alá a könyveket, hogy mi az a magasság, ahonnan értelmes szögből vesz a kamera. Ugyanis a kamerád által rögzített anyag lesz a kinyert érdemi tartalom.

angle_matters.gif

Utána fénytechika, a függöny és redőny tökéletes kombinációjának beállítása napszaknak megfelelően. Kellékes énem elrendezte a hátteret, szennyes kupacok végtelen bérce ugyan ne tarkítsa a festői tájképet. Nőként a hajammal nyilván újabb 5 percet elbaszakodtam, amíg minden tincs a maga kirendelt helyére nem került és már csak a testbeszédem analizálása hiányzott. Amit a tesztfelvételekből megállapítottam az, hogy ne mocorogjak annyit. (Kuka! Már az első kérdésnél olyan kilengéssel kompenzáltam a hype-ot, mint egy metronóm.)Oké, bevetésre!

Tehát mi is ez?
Én úgy mondanám, hogy egy olyan szopóág, amiből nincs visszaút.
Amint megnyomod a start gombot, átlag fél perced lesz, hogy elolvasd a képernyőn megjelenő kérdést és összeszedd rá a gondolataid. Innen már nincs beleszólásod a folyamatok történésébe, a 30 mp letelte után elindul az audiovizális felvétel és megadhatod rá a válaszod, melyre szintén egy általános 1,5-2,5 perces időkereted van. Célszerű nem elbaszni, ugyanis nem lehet újravenni, újrapróbálni, újraválaszolni a kérdést. Ez volna benne a csavar.

(Igen, az se hátrány ha olyan időintervallumban állsz neki, mikor tudod, hogy nem fog a háttérben senki egy szál faszban elsétálni, vagy épp befut a netpincéres és ráül a csengőre, s egyéb remek interruptör bakik...)

Itt lényegében 3 végkimenetel lehetséges:

1: Patentul elmondod/kurvára nem tudsz mit hozzászólni és te magad állítod le a felvételt, hiába van még pl. 1 perced.
2: Patentul elmondod és még figyelsz is a hátralévő időre és olyan csiripelős kedvedben vagy, hogy még kitöltöd jókedélyűen a megmaradt időt.
3: Pánikban vagy, vért izzadsz a füledből, nincs időérzéked és a mondatod közepén lejár az időkeret és leáll a felvétel (igen-igen, tapasztalat).

Amint kész egy kérdés megválaszolása (bármelyik végkimenetellel is) jön a következő kérdés a maga kb. 30 mp-es gondolkodási idejével, s ez így megy, amígnem az utolsó kérdésig nem ér a program.
GF-éknál amúgy 7 kérdés volt nekem, első 5 angolul (term. angol választ várván), utolsó 2 magyar.

Ez részemről úgy nézett ki, hogy teljes mértékben nem bírtam belőni pl. a roppant kedves bevezető kérdést SE (tellmeabutyourself) hogy mit is mondjak magamról, szóval nagyanyám példájára, aki minden 2 mondatos sztorit Ádámtól és Évától kezd, vére vagyok, indokolatlanul korai életszakaszomtól kezdtem el hebegni és végül is az jöhetett le belőle, hogy hatalmas lokálpatrióta lehetek, hisz szülővárosomig jutottam a sztorival (Harmadik opciós végkimenetel: pipa!)
Aztán volt OLYASMI kérdés, hogy mitől leszünk jó programozók? Angolul, hogy egyszerűbb legyen a dolog. Utólag könnyű, felmondtam volna, h : "Clean code, baby!" és állítom is le a felvételt. Rövid, tömör, ha jó az előadásmódod, még el is adod.....Nem így történt. Bár valóban leállítottam a felvételt, csak kevésbé megnyerő marketing tartalommal.
Egyébként már akkor és azóta se tudom elmondani mind a hét kérdést, olyan pánik-robotpilótában volt az agyam.

Vagy sikerrel jártam el vagy borzasztó alacsony volt a mérce, de ez a forduló pipa.

MÁSODIK lépcső: online logikai teszt.

Itt köszönt vissza az a végzetes hiányosságom, ami egy állásinterjún már felütötte a fejét az akkori közelmúltban, hogy nem tudok teljesíteni nyomás alatt. Milyen nyomás alatt? Időnyomás alatt. Mikor tudod, hogy tétje van ÉS ott nyomaszt téged az a kurva visszaszámláló órácska, amitől totálisan leblokkolsz egy csecsemő szintjére.
Ez a jelenség nem válogatott, akkor is lecsapott és bizony csúf kudarcomhoz vezetett.

wasted.gif

Itt eltöprengtem az egész programozási irányváltáson. Utólag (hisz nem közölték milyen lesz, szóval ez egy cenzúrázott spoiler) ránéztem neten a teszten elbaszott típusfeladatokra, lásd:

drt_teszt.gif

és agyfaszt tépő gyorsasággal oldottam meg, ami elég visszacsatolás volt, hogy nem hülye vagyok hozzá, csak egy szerencsétlen fasz és a stresszhelyzet alatt lévő énemmel kell kezdjek valamit, ha be akarok kerülni ebbe a partikába.

A harmadik lépcső pedig a személyes interjú lett volna, a teljesség igényével közlöm.

Amennyit én megtapasztaltam a GF-ról/tól: semmi negatívat nem tudok mondani, bár ilyenen mélységekig, amíg én eljutottam, leginkább a HR-ről mondok ítéletet, de korrektek voltak. Kérdésemre is hamar válaszoltak, tesztet is hamar kiértékelték és az oldalon igen széleskörű információt találni szerintem mindenről (többet is, mint a legtöbb konkurencia oldalán, persze ez személyes vélemény).

Na de mi az amit hallottam mástól a GF-ról?

Nos, az kevésbé idillikus.
Egyik csoporttársam (spoiler: igen, azért egy másik posztban egy sikeres felvételiről is fogok majd írni) elment egy nyári 3 napos kódolós banzájra, ő ott le is tett a suliról, nem volt elégedett, maradjunk ennyiben, nem célom a lejáratás.
Másik csoporttársam ismerőse végzett a GF-on, jelenleg jól fizető állása van, de 4 hónapig totál stresszes volt, rengeteget sírt és magántanárhoz járt, mert olyan tempó és nyomás volt. Sounds fun! Persze egyéne válogatja, tudom. Hallatán e történetnek kicsit örültem, hogy elkúrtam a tesztet.
Cégnél középvezető, senior fullstack-es ismerősömékhez került két GF-os. Idézem: "Semmire nem jók". Azt hozzáteszem, hogy annyira nem ismerem ezt a középvezetőt, hogy tudjam, milyen szintű elvárása van, melynek fejében nincs annyira megelégedve velük (lehet más kódoló iskola junioraival se lenne, talán ez nem annyira GF specifikus kritika).

A kedvét senkinek nem akarnám elvenni...mondom olyan lelkesen, mint ma a pékségben a sütiket kémlelve, az eladónő azt a mondatot szegezte nekem minden féle felvezetés nélkül, hogy hallottam-e róla, hogy divat lett szülés után elfogyasztani a méhlepényt?!
"Köszönöm, akkor mégse kérem azt a ribizlis krémest!" Mondhattam volna, ilyen vérpezsdítő marketing után, de mégis kikértem a sütit és megettem jóízűen. Titeket se befolyásoljon ez, vagy ha mégis, csak menjetek fel (pl.) a GF oldalára, roskadozik úgyis ugye a bright side-dal!

A bejegyzés trackback címe:

https://systemoutprintln.blog.hu/api/trackback/id/tr9914303099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása